ÁSZF

 Az ÁSZF aktuláis szövege innen letölthetú, menthető és nyomtatható pdf formátumban: [ASZF]

ÁLTALÁNOS SZERZŐDÉSI FELTÉTELEK
www.lifestyleshop.hu

Üdvözöljük a Katex Kft. (továbbiakban: Szolgáltató) által üzemeltetett weboldalon. Jelen Általános Szerződési Feltételek (továbbiakban ÁSZF) tartalmazza a www.lifestyleshop.hu weboldalon (a továbbiakban: Honlap) elérhető szolgáltatás igénybevételének igénybevevő (továbbiakban: Vásárló) általi használatának feltételeit.

Vásárló személyes adatainak kezeléséről az Adatkezelési Tájékoztató rendelkezik, mely elérhető közvetlenül ezen felületen és alább olvasható.

A Honlap használatához szükséges azon technikai tájékoztatást, melyet ezen ÁSZF nem tartalmaz, a Honlapon elérhető tájékoztatások nyújtják.

A szerződés nyelve magyar.

A szerződés nem minősül írásbeli szerződésnek, azokat Szolgáltató nem iktatja, így az utólag nem hozzáférhető és nem megtekinthető. 

Szolgáltató semmilyen magatartási kódex rendelkezéseinek nem veti alá magát.

Vásárló a Honlap használatával tudomásul veszi és elfogadja az alábbiakat:

1.    A SZOLGÁLTATÓ

Cégnév / Név:    Katex Kereskedelmi Kft.
Székhely:    1161 Budapest, Körvasút sor 14-16.
Telefon:    +36 30 483-1395
E-mail:    ugyfelszolgalat@lifestyleshop.hu

Adószám:    10634121-2-42
Cégjegyzék szám:    01-09-160730

Kereskedelmi nyilvántartási szám: 4079/2017/B
Bejegyző bíróság:    Fővárosi Bíróság, mint cégbíróság
Számlavezető pénzintézet    CIB Bank Zrt.


2.    A HONLAPON TÖRTÉNŐ VÁSÁRLÁS


2.1.    Regisztráció


A Honlap tartalmának minden része elérhető bármely Vásárló számára, regisztráció nélkül, melynek értelmében a vásárlás nincs regisztrációhoz (majd belépéshez) kötve.

Ha a Vásárló regisztrálni kíván a Honlapon, akkor a Honlap jobb felső sarkában megtalálható „Regisztráció” gombra kattintást követően vagy a vásárlási folyamat során megjelenő regisztrációs felület értelemszerű kitöltésével tud.  A regisztrációs felületen a következő adatokat szükséges megadnia a Szolgáltató részére:

A „Személyes adatok” menüpont alatt
-    Vezeték név
-    Keresztnév
-    Email cím
-    Jelszó

A „Cím adatok” menüpont alatt
-    Város
-    Irányítószám,
-    Cím.

Ha a Vásárló a megadott adatokkal kapcsolatban mindent rendben talált, akkor a „Regisztráció” gombra kattintva tudja regisztrációját véglegesíteni.

A regisztráció sikeréről a Szolgáltató e-mailben tájékoztatja a Vásárlót.


2.1.1.    Regisztráció törlése


Vásárló jogosult a regisztrációját bármikor törölni az ugyfelszolgalat@lifestyleshop.hu e-mail címre küldött üzenettel. Az üzenet megérkezését követően Szolgáltató köteles haladéktalanul gondoskodni a regisztráció törléséről. Vásárló felhasználói adatai a törlést követően azonnal eltávolításra kerülnek a rendszerből; ez azonban nem érinti a már leadott rendelésekhez kapcsolódó adatok és dokumentumok megőrzését, nem eredményezi ezen adatok törlését. Az eltávolítás után az adatok visszaállítására többé nincs mód.

A felhasználói hozzáférési adatok (így különösen a jelszó) titokban tartásáért kizárólag a Vásárló a felelős. Amennyiben a Vásárló tudomást szerez arról, hogy a regisztráció során megadott jelszavához jogosulatlan harmadik személy hozzájuthatott, köteles haladéktalanul megváltoztatni jelszavát, ha pedig feltételezhető, hogy a harmadik személy a jelszó használatával bármilyen módon visszaél, köteles egyidejűleg értesíteni a Szolgáltatót.

Vásárló vállalja, hogy a regisztráció során megadott személyes adatokat szükség szerint frissíti annak érdekében, hogy azok időszerűek, teljesek és a valóságnak megfelelőek legyenek.

2.2.    Megrendelés

 

A Honlapon  eladásra meghirdetett termékekre a Vásárló megrendelést adhat le a Honlapon keresztül az oldalra lépést követően.
 
Vásárló a megrendelni kívánt termék részletes jellemzőiről, áráról, a termék nevére vagy a terméket ábrázoló képre történő kattintást követően tájékozódhat. Az ismertető leírás esetleges pontatlanságáért a Szolgáltató nem vállal felelősséget. A termékképek csak illusztrációk, azok a valóságtól eltérhetnek.

Vásárló a termék jellemzőiről tájékoztatást nyújtó felületen (termékoldalon) ki tudja választani a színt, a megfelelő méretet és megadhatja a menyiséget (amelyet a -/+ jelekkel tud csökkenteni vagy növelni). Ezt követően a  „Kosárba” feliratra kattintva helyezheti a virtuális kosarába a terméket. Ezen a felületen a Vásárló még bármikor módosítani tud kosarának tartalmán, hiszen lehetősége van arra, hogy töröljön terméket kosarából a "kuka” törlés ikonra kattintva, illetve a termék mennyiségén (darabszámán) is változtathat először a "ceruza" ikonra kattintva majd a lenyíló ablakban a rendelkezésre álló és választható mennyiségből.

Amennyiben a Vásárló nem kíván tovább válogatni a termékek között, ezen a felületen lehetősége van bejelentkezni vagy vendégként vásárolni:

A  megjelenő felületen a Vásárló választhat, hogy

•    regisztrált Vásárlója a Honlapnak, úgy regisztrációs adatait megadva a "Vásároltam már itt, belépek" oszlopban a kitöltést követően a "belépés" gombbal haladhat tovább
•    vagy a „Belépés nélkül rendelek” oszlopban, regisztráció nélkül is vásárolhat, azonban ez esetben a megjelenő adatlapot (vezetéknév, keresztnév, e-mail cím) értelemszerűen, valós adatainak megfelelően ki kell töltenie.

A Vásárló, ha belépett a Honlapra vagy vendégként történő vásárlás esetén személyes adatait megadta, akkor az "Átvétel, szállítás" adatai következnek. A Vásárló négy szállítási mód közül tud választani:

-futárral kéri a szállítást (itt meg kell adni a pontos szállítási címet a mezők kitöltésével)

-átvéte FOXPOST automatába (itt a térkép segítségével ki kell választani azt az automatát, ahol a csomagot át kívánja venni)

-személyesen veszi át a terméket

-kedvezményes GLS Csomagpontra kéri a kiszállítást (A térképen az egérrel előbb  meg kell keresnie a várost, ezután tudja kiválasztani a csomagpontot).

Mind a négy szállításról részleteses informálódhat a zöld "Információ"  szóra kattintva.


Ha minden szükséges adatot megadott, akkor a „Tovább” gombra kell kattintania, ahol a Vásárló elérkezik a fizetési felületre. Itt ki tudja választani a fizetési módot (utánvétes fizetés, bakkártyás fizetés, paypal fizetés) ezt követően pedig meg tudja adni a számlázási adatokat, amennyiben ezek eltérnek a szállítási adatoktól. Itt tudja beírni a kuponkódot a "Promóciós kód" mezőbe, a "Kód ellenőrzése" gombra kattintva győződhet meg arról, hogy helyes e a kód. Valamint ezen a felületen van lehetőség megjegyzést fűznie a rendeléshez (szállítási-számlázási adatokat illetve telefonszámot ide írva nem fogadunk el, ezt a rovatot a futárok nem látják)

 Ha minden adat helyes és a termékek is rendben vannak, akkor a Vásárlónak ezen a felületen található jelölőnégyzet kipipálásával el kell fogadnia a jelen ÁSZF-et illetve a fizetési kötelezettségről szóló értesítőt. A rendelés feladása a Vásárló számára fizetési kötelezettséget keletkeztet.

Az oldal alján található „Megrendelem ” gombra kattintást követően a Vásárló véglegesítheti a megrendelését. Szolgáltató a megrendelés sikerességéről az ezt követő felületen, valamint egy a Vásárló e-mail címére küldött automatikus levélben értesíti a Vásárlót, mely e-mail tartalmazza a megrendelés pontos részleteit.
 
A megrendelés beérkezését követően előfordulhat, hogy bizonyos termékekből nem áll rendelkezésünkre elegendő mennyiség vásárlóink kiszolgálásához (bár törekszünk a legpontosabb, legnaprakészebb készlettel dolgozni). Ebben az esetben ügyfélszolgálatunk e-mailben vagy az Ön által megadott telefonszámon  informálja Önt és tájékoztatja az alternatív megoldásokról.
 
Kuponos vásárlás esetén a promóciós kód mezőbe kérjük beírni a kupon karaktereit (pontosan, úgy ahogy azt Ön kapta). Amennyiben más karaktert is ír vagy elír, rendszerünk nem tudja értelmezni, és automatikusan figyelmen kívül hagyja azt. Ebben az esetben kérjük visszaigazolására hivatkozva írjon haladéktalanul az ugyfelszolgalat@lifestyleshop.hu e-mail címre. A kupon felhasználás további részleteiről a gyakran ismételt kérdések 14-es pontjában olvashat!


 
 
2.3.    Adatbeviteli hibák javítása

Vásárlónak a rendelés bármely szakaszában és a megrendelés Szolgáltató részére való elküldéséig a Honlapon bármikor lehetősége van az adatbeviteli hibák javítására, akár a saját fiókjában (felhasználói adatok módosítása), akár a megrendelési felületen (pl. termék törlése a kosárból az „x” gombra kattintva). Adatbeviteli hibának minősül például egy rosszul megadott mennyiség, rossz termék elhelyezése a kosárban, rendelési adatok elírása stb. (pl. szállítási cím).

2.4.    Ajánlati kötöttség, visszaigazolás

A Vásárló által elküldött ajánlat megérkezését a Szolgáltató késedelem nélkül, automatikus visszaigazoló e-mail útján köteles 48 órán belül visszaigazolni a Vásárló részére, mely visszaigazoló e-mail tartalmazza a Vásárló által a vásárlás, illetve regisztráció során megadott adatokat (számlázási és szállítási információk), a rendelés azonosítóját, a rendelés dátumát a megrendelt termékhez tartozó elemek felsorolását, mennyiségét, a termék árát, szállítási költséget és a fizetendő végösszeget. 

E visszaigazoló e-mail Szolgáltató részéről a Vásárló által tett ajánlat elfogadásának minősül, mellyel érvényes szerződés jön létre Szolgáltató és Vásárló között.

Vásárló mentesül az ajánlati kötöttség alól, ha késedelem nélkül, de legkésőbb 48 órán belül nem kapja meg Szolgáltatótól az elküldött rendelésére vonatkozó visszaigazoló e-mailt.

Ha Vásárló rendelését már elküldte a Szolgáltató részére és hibát vesz észre a visszaigazoló e-mailben szereplő adatok tekintetében, azt 1 napon belül jeleznie kell a Szolgáltató felé, a nem kívánt rendelések teljesítésének elkerülése érdekében.

A megrendelésre a polgári törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény, az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. törvényben foglaltak irányadóak. A szerződés a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014 (II.26.) Korm. rendelet hatálya alá tartozik, és szem előtt tartja a fogyasztók jogairól szóló Európai Parlament és a Tanács 2011/83/EU irányelvének rendelkezéseit. 


2.5.    Fizetés


Készpénzben vagy bankkártyával az áru XVI. kerületben történő átvételekor. Az áru átvételekor történő fizetés választása esetén a Vásárló a Szolgáltató székhelyén fizeti meg a termék vételárát készpénzben a Szolgáltató vagy megbízottja részére. Készpénzes fizetésre csak magyar forintban (HUF) van lehetőség. A termék átvételére a Vásárló a fizetést követően jogosult.

Fizetés utánvétellel készpénzben vagy bankkártyával: Amennyiben a Honlapon megrendelt termék futárszolgálattal kerül kiszállításra, lehetőség van arra, hogy a Vásárló a megrendelés végösszegét a futárnak teljesítse készpénzben.

Bankkártyával: A megrendelés végösszegének azonnali kifizetése történhet a CIB Bank bankkártyás rendszerén keresztül is. A rendszer biztonságos csatornát használ és automatikus. A CIB Bank kizárólag a Vásárló által megadott, a fizetési tranzakcióhoz szükséges kártyaadatokat kapja meg a 128 bites SSL titkosítással ellátott fizetőoldalon. A megrendeléssel kapcsolatos személyes adatokról és a vásárlás tartalmára vonatkozó információkról a CIB Bank nem kap értesítést Szolgáltatótól. Másfelől, a fizetőoldal adattartalmáról a Szolgáltató szintén nem értesül, azokat csak a CIB Bank érheti el. A tranzakció eredményéről a fizetést követően a bank oldala tájékoztatja. A kártyás fizetéshez a Vásárló internet böngésző programjának támogatnia kell az SSL titkosítást. A megrendelés végösszegeként kifizetett összeg azonnal zárolásra kerül a Vásárló folyószámláján. Kérjük, olvassa el részletes tájékoztatónkat: Fizetés bankkártyával!

PayPal: Vásárló a megrendelt termékeket ki tudja fizetni a PayPal egyenlegének felhasználásával is. Ez esetben a fizetési opciók között a PayPal fizetést kell választania, majd ezt követően a PayPal oldalára irányítja át a Szolgáltató, ahol befejezheti a tranzakciót.

2.6.    Számla

Szolgáltató a megrendelt termékek kiszállításakor vagy azt megelőzően a Vásárló részére, a kifizetés igazolására, a termékkel együtt kinyomtatott számlát ad.

2.7.    Szállítás

A Honlapon leadott rendelések kiszállítása GLS futárszolgálattal, GLS csomagpontban vagy FOXPOST automatában való leadással történik.

Kérjük a szállítási címet pontosan adja meg, segítve ezzel a futárok munkáját. (Megjegyzés rovatba írt szállítási címet Szolgáltató nem tud elfogadni, mivel a megjegyzés rovatot nem a futároknak írja a Vásárló, hanem Szolgáltató ügyfélszolgálatának. Kérjük minden, a szállítást segítő információt a szállítás cím megadásánál lévő mezőkbe töltsön ki (pl.: a kapucsengő számát/nevet írja a keresztneve mögé).

Szolgáltatónál nincs mindennap csomagfeladás!

A feladási napok: hétfő - szerda - péntek, a kiszállítás a feladási napokat  követkő munkanapon történik 8-17:00 között.

Amennyiben Vásárló ebben időszakban nem tartózkodik a megadott címen, szállítási címként célszerű olyan szállítási címet megadni, ahol a szállítási időszakban a Vásárló biztosan át tudja venni a megrendelt terméket.


Amennyiben a Vásárló a megjelölt időpontban nem tartózkodik a rendelés során megadott szállítási címen és a csomag átvétele meghiúsul, a futár értesítést hagy a szállítási címen. Az értesítőn található szám segítségével a Vásárlónak lehetősége van a futárszolgálatnál új szállítási cím és időpont megadására illetve egyeztetésére. A futárszolgálat további 2  alkalommal kísérli meg a megrendelt termékek kiszállítását.

A futárszolgálat összesen háromszori kézbesítést kísérel meg, azonban, ha 3. kiszállítás is sikertelen – Vásárlónak felróható okból -, akkor a futárszolgálat visszaszállítja a csomagot a feladónak. Amennyiben a Vásárló újra szeretné a szállítást, újraküldési díjat számol fel a Szolgáltató, ennek összege 990 Ft.

A terméknek a kiszállítást végző személytől való átvételével illetve az átvételt igazoló dokumentum aláírásával a termék mennyiségi és minőségi átvétele megtörténik, az átvételt követően a futár távozása után a Szolgáltatónak utólag mennyiségi és minőségi reklamációt nem áll módjában elfogadni.

Ha a Vásárló sérülést tapasztal a terméken vagy a csomagoláson, az átvétel során, a sérülésekről a kiszállítást végző személy jelenlétében kérnie kell jegyzőkönyv felvételét. Amennyiben az átvételkor láthatóan sérült a csomagolás vagy a termék, és a sérülés az áru átvételét megelőzően keletkezett, a termék visszavételét Szolgáltató díjmentesen biztosítja. Az átvételt követően észlelt sérülésért Szolgáltató felelősséget nem vállal!


2.7.1.    Szállítási költségek

A  kiszállítás Magyarország egész területére, egységesen bruttó 990 Ft költséggel  történik a GLS futárszolgálattal. Ez csak részben tartalmazza a szállítás- és a csomagolás díját, a fennmaradó részt a Szolgáltató vállalja át. GLS CsomagPontba való szállítás esetén 690Ft. FOXPOST automatába valós szállítás esetén 690 Ft, 5.000 Ft felett ingyenes.

20.000 Ft feletti vásárlás esetén a kiszállítás ingyenes. Felhívjuk minden kedves Vásárló figyelmét, hogy kuponos vásárlás esetén a kupon értékének levonását követően megmaradt összeget veszi figyelembe a Szolgáltató a 20.000Ft feletti összeghatár után járó ingyenes szállításhoz!

Személyes átvétel ingyenes.

Vásárlónak felróható okból történő GLS vagy FOXPOST visszaszállítás esetén (átvétel megtagadás, átvétel hiánya miatti visszaszállítás, hibás cím megadása esetén történő visszaszállítás, háromszori sikeretelen kézbesítési kísérlet esetén) amennyiben a Vásárló újra szeretné a szállítást, újraküldési díjat számol fel a Szolgáltató, ennek összege 990 Ft.

2.7.2.    Szállítási határidő

A megrendelés kiszállításának határideje 5-8 munkanap.

Szolgáltató – a Felek eltérő megállapodásának hiányában - a szerződés megkötését követően késedelem nélkül, de legkésőbb harminc napon belül köteles a fogyasztó rendelkezésére bocsátani (kiszállítani) a terméket.

A Szolgáltató késedelme esetén a fogyasztónak minősülő Vásárló jogosult póthatáridőt tűzni. Ha a Szolgáltató a póthatáridőn belül nem teljesít, a fogyasztó jogosult a szerződéstől elállni.
A fogyasztó póthatáridő tűzése nélkül akkor jogosult a szerződéstől elállni akkor, ha
a)    a Szolgáltató a szerződés teljesítését megtagadta; vagy
b)    a szerződést a felek megállapodása szerint vagy a szolgáltatás felismerhető rendeltetésénél fogva a meghatározott teljesítési időben - és nem máskor - kellett volna teljesíteni.


2.8.    Személyes átvétel

Vásárló a megrendelt termékeket személyesen is átveheti a XVI. kerületben az 1. pontban megjelölt székhelyen is. Tájékoztatjuk Vásárlóinkat, hogy a székhelyen kizárólag webshopon leadott rendelések átvételére van lehetőség, webshopon kívül történő értékesítésre nincsen!

A termék átvételének legkorábbi időpontjáról a Szolgáltató értesíti a Vásárlót. 

Szolgáltató boltjaiban nincs személyes átvételre lehetőség.
Megrendelések 90%-át Szolgáltató külső raktárakból készíti össze, ezért csak a megrendelés összekészítését és a beszállítást követően van mód az átvételre, amely gyakran több időt igényel, mint a futárszolgálattal történő szállítás.

Az átvétel hétfőtől-péntekig 10-15:00 között lehetséges.
Telefonszám megadása kötelező, a könnyebb kapcsolatteremtés érdekében.

A rendelést az értesítéstől számított maximum 1 hétig tudja tárolni a Szolgáltató, amennyiben a Vásárlótól az átvételre vonatkozóan semmilyen visszajelzés nem érkezik, egy hét letelte után Szolgáltató törli a megrendelést és továbbértékesítheti a terméket.

További információ és elérhetőség személyes átvétel esetén https://www.lifestyleshop.hu/fizetesi_es_szallitasi_feltetelek/szemelyes_atvetel

3.    ELÁLLÁSI JOG

3.1.    Elállási jog gyakorlásának menete

Az e pontban foglaltak kizárólag a szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körén kívül eljáró természetes személyre vonatkoznak, aki árut vesz, rendel, kap, használ, igénybe vesz, valamint az áruval kapcsolatos kereskedelmi kommunikáció, ajánlat címzettje (a továbbiakban „Fogyasztó”).

Fogyasztó jogosult a termék adásvételére irányuló szerződés esetén

a) a terméknek,
b) több termék szolgáltatásakor az utoljára szolgáltatott terméknek,
c) több tételből vagy darabból álló termék esetén az utoljára szolgáltatott tételnek vagy darabnak,
d) ha a terméket meghatározott időszakon belül rendszeresen kell szolgáltatni, az első szolgáltatásnak, a Fogyasztó vagy az általa megjelölt, a fuvarozótól eltérő harmadik személy általi átvételének napjától számított tizennégy (14) napon belül a szerződéstől indokolás nélkül elállni.

Fogyasztót a szerződés megkötésének a napja és a termék átvételének napja közötti időszakban is gyakorolja elállási jogát.

Ha a Fogyasztó elállási jogával élni kíván, elállási szándékát tartalmazó egyértelmű nyilatkozatát köteles eljuttatni (például postán, elektronikus úton küldött levél útján) a jelen ÁSZF 1. pontjában feltüntetett elérhetőségek igénybevételével a Szolgáltató részére. Fogyasztó határidőben gyakorolja elállási jogát, ha a fent megjelölt határidő lejárta előtt elküldi elállási nyilatkozatát a Szolgáltató részére. Az elálláshoz használhatja a következő elállási nyilatkozatot: Elállási Nyilatkozat minta

A Fogyasztót terheli annak bizonyítása, hogy elállási jogát az 3. pontban meghatározott rendelkezéseknek megfelelően gyakorolta.

Mindkét esetben a Szolgáltató emailben haladéktalanul visszaigazolja a Fogyasztó elállási nyilatkozatának megérkezését.

Írásban történő elállás esetén azt határidőben érvényesítettnek kell tekinteni, ha Fogyasztó az erre irányuló nyilatkozatát 14 naptári napon belül (akár a 14. naptári napon) elküldi a Szolgáltatónak.

Postai úton történő jelzés alkalmával a postára adás dátumát, e-mail-en keresztül történő értesítés esetén az e-mail küldésének idejét veszi figyelembe Szolgáltató a határidő számítás szempontjából. A Fogyasztó levelét ajánlott küldeményként adja postára, hogy hitelt érdemlően bizonyítható legyen a feladás dátuma.

Fogyasztó elállás esetén köteles a megrendelt terméket a Szolgáltató 1. pontban feltüntetett címére indokolatlan késedelem nélkül, de legkésőbb elállási nyilatkozatának közlésétől számított 14 napon belül visszaküldeni. A határidő betartottnak minősül, ha Fogyasztó a 14 napos határidő letelte előtt elküldi (postára adja vagy az általa megrendelt futárnak átadja) a terméket.
   
A termék Szolgáltató címére történő visszaküldésének költsége Fogyasztót terheli. Szolgáltatónak az utánvéttel visszaküldött csomagot nem áll módjában átvenni. A termék visszaküldésének költségén kívül az elállás kapcsán a Fogyasztót semmilyen más költség nem terheli.

Ha Fogyasztó eláll a szerződéstől, haladéktalanul, de legkésőbb a Fogyasztó elállási nyilatkozatának kézhezvételétől számított 14 napon belül Szolgáltató visszatéríti a Fogyasztó által teljesített valamennyi ellenszolgáltatást, ideértve a fuvarozási (kiszállításért fizetett) költséget is, kivéve azokat a többletköltségeket, amelyek amiatt merültek fel, hogy Fogyasztó a Szolgáltató által felkínált, legolcsóbb szokásos fuvarozási módtól eltérő fuvarozási módot választott.  Szolgáltató jogosult a visszatérítést mindaddig visszatartani, amíg vissza nem kapta a terméket, vagy Fogyasztó nem igazolta hitelt érdemlően, hogy azt visszaküldte: a kettő közül Szolgáltató a korábbi időpontot veszi figyelembe.

Fogyasztó kizárólag akkor vonható felelősségre a termékben bekövetkezett értékcsökkenésért, ha az a termék jellegének, tulajdonságainak és működésének megállapításához szükséges használatot meghaladó használat miatt következett be.

Fogyasztót nem illeti meg az elállási jog olyan nem előre gyártott termék esetében, amelyet a Fogyasztó utasítása alapján vagy kifejezett kérésére állított elő a Szolgáltató elő, vagy olyan termék esetében, amelyet egyértelműen a Fogyasztó személyére szabtak.

 

 

Kérjük visszaküldési szándéka előtt írásban vegye föl velünk a kapcsolatot (ugyfelszolgalat@lifestyleshop.hu), hogy zökkenőmentesen tudjunk Önnel közreműködni. Kérjük NE küldje vissza a terméket utánvéttel terhelt csomagban, mert azokat NEM áll módunkban átvenni! Tájékoztatjuk, hogy elállás esetén a visszaküldésre a GLS csomagpont nem haszálható cégünknél! Pénzt visszafizetni banki átutalással tudunk,a postai visszafizetést a magas postai költségek miatt nem vállal cégünk!

Felhívjuk figyelmét, hogy a visszaküldés költsége elállás vagy csere esetén is Önt terheli, ezért bármilyen módot választhat erre. Tájékoztatjuk, hogy cserélni és pénzt visszafizetni kizárólag a termék fizikai megérkezését követően tudunk, eltűnt csomagokért felelősséget cégünk nem vállal.



4.    SZAVATOSSÁG

4.1.    Kellékszavatosság

Vásárló a Szolgáltató hibás teljesítése esetén a Szolgáltatóval szemben kellékszavatossági igényt érvényesíthet. Fogyasztói szerződés esetén Vásárló az átvétel időpontjától számított 2 éves elévülési határidő alatt érvényesítheti szavatossági igényeit, azokért a termékhibákért, amelyek a termék átadása időpontjában már léteztek. Két éves elévülési határidőn túl kellékszavatossági jogait Vásárló érvényesíteni már nem tudja.

Nem fogyasztóval kötött szerződés esetén a jogosult az átvétel időpontjától számított 1 éves elévülési határidő alatt érvényesítheti szavatossági igényeit.

Vásárló – választása szerint – kérhet kijavítást vagy kicserélést, kivéve, ha az ezek közül a Vásárló által választott igény teljesítése lehetetlen vagy a Szolgáltató számára más igénye teljesítéséhez képest aránytalan többletköltséggel járna. Ha a kijavítást vagy a kicserélést Vásárló nem kérte, illetve nem kérhette, úgy igényelheti az ellenszolgáltatás arányos leszállítását vagy a hibát a Szolgáltató költségére Vásárló is kijavíthatja, illetve mással kijavíttathatja vagy – végső esetben – a szerződéstől is elállhat. Jelentéktelen hiba miatt elállásnak nincs helye.

A Vásárló a választott kellékszavatossági jogáról egy másikra is áttérhet, az áttérés költségét azonban köteles viselni, kivéve, ha az indokolt volt, vagy arra a Szolgáltató adott okot.

A Vásárló köteles a hibát annak felfedezése után haladéktalanul, de nem később, mint a hiba felfedezésétől számított kettő hónapon belül közölni a Szolgáltatóval.

A Vásárló közvetlenül a Szolgáltatóval szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét.

A szerződés teljesítésétől számított hat hónapon belül a kellékszavatossági igénye érvényesítésének a hiba közlésén túl nincs egyéb feltétele, ha Vásárló igazolja, hogy a terméket a Szolgáltatótól vásárolta (számla vagy a számla másolatának bemutatásával). Ilyen esetben a Szolgáltató csak akkor mentesül a szavatosság alól, ha ezt a vélelmet megdönti, vagyis bizonyítja, hogy a termék hibája a Vásárló részére történő átadást követően keletkezett. Amennyiben a Szolgáltató bizonyítani tudja, hogy a hiba oka a Vásárlónak felróható okból keletkezett, nem köteles Vásárló által támasztott szavatossági igénynek helyt adni. A teljesítéstől számított hat hónap eltelte után azonban már a Vásárló köteles bizonyítani, hogy a Vásárló által felismert hiba már a teljesítés időpontjában is megvolt.

Ha Vásárló a szavatossági igényét a terméktől - a megjelölt hiba szempontjából - elkülöníthető része tekintetében érvényesíti, a szavatossági igény a termék egyéb részeire nem minősül érvényesítettnek.

4.2.    Termékszavatosság

A termék (ingó dolog) hibája esetén a fogyasztónak minősülő vásárló – választása szerint – a 4.1. pontban meghatározott jogot vagy termékszavatossági igényt érvényesíthet.

Vásárlót azonban nem illeti meg az a jog, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és termékszavatossági igényt egyszerre, egymással párhuzamosan érvényesítsen. Termékszavatossági igény eredményes érvényesítése esetén azonban a kicserélt termékre, illetve kijavított részre vonatkozó kellékszavatossági igényét Vásárló a gyártóval szemben érvényesítheti.

Termékszavatossági igényként Vásárló kizárólag a hibás termék kijavítását vagy kicserélését kérheti. A termék hibáját termékszavatossági igény érvényesítése esetén Vásárlónak kell bizonyítania.

Egy termék akkor minősül hibásnak, ha az nem felel meg a forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek vagy, ha nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal.

Termékszavatossági igényét Vásárló a termék gyártó általi forgalomba hozatalától számított két éven belül érvényesítheti. E határidő elteltével e jogosultságát elveszti. A Vásárló a hiba felfedezése után késedelem nélkül köteles a hibát a gyártóval közölni. A hiba felfedezésétől számított két hónapon belül közölt hibát késedelem nélkül közöltnek kell tekinteni. A közlés késedelméből eredő kárért a fogyasztó felelős.

Vásárló termékszavatossági igényét az ingó dolog gyártójával vagy forgalmazójával (Szolgáltató) szemben gyakorolhatja.

A gyártó, forgalmazó (Szolgáltató) kizárólag akkor mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól, ha bizonyítani tudja, hogy:

-    a terméket nem üzleti tevékenysége körében gyártotta, illetve hozta forgalomba, vagy
-    a hiba a tudomány és a technika állása szerint a forgalomba hozatal időpontjában nem volt felismerhető vagy
-    a termék hibája jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazásából ered.

A gyártónak, forgalmazónak (Szolgáltató) a mentesüléshez elegendő egy okot bizonyítania.


5.    JÓTÁLLÁS

Hibás teljesítés esetén Szolgáltató jótállásra köteles az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról szóló 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet rendelkezésének megfelelően. A kötelező jótállás 1 év, melynek kezdő időpontja a termék fogyasztónak minősülő Felhasználónak történő átadásának a napja. vagy ha az üzembe helyezést a Szolgáltató végezte, akkor a fogyasztási cikk üzembe helyezésének időpontja.

A rendelet (tárgyi) hatálya csakis az új, Magyarország területén kötött fogyasztói szerződés keretében értékesített és a rendelet mellékletében felsorolt termékekre vonatkozik.

A jótállás kezdő időpontja a termék Felhasználónak történő átadásának a napja, vagy ha az üzembe helyezést a Szolgáltató vagy annak megbízottja végzi, az üzembe helyezés napja.  Szolgáltató a termékhez mellékelt jótállási jegyet akkor érvényesíti, amikor a Felhasználó a terméket átveszi.

Nem tartozik jótállás alá a hiba, ha annak oka a termék Felhasználó részére való átadását követően lépett fel, így például, ha a hibát

-    szakszerűtlen üzembe helyezés (kivéve, ha az üzembe helyezést a Szolgáltató, vagy annak megbízottja végezte el, illetve ha a szakszerűtlen üzembe helyezés a használati-kezelési útmutató hibájára vezethető vissza)
-    rendeltetésellenes használat, a használati-kezelési útmutatóban foglaltak figyelmen kívül hagyása,
-    helytelen tárolás, helytelen kezelés, rongálás,
-    elemi kár, természeti csapás okozta.

Jótállás keretébe tartozó hiba esetén a Felhasználó:

-    elsősorban – választása szerint – kijavítást vagy kicserélést követelhet, kivéve, ha a választott jótállási igény teljesítése lehetetlen, vagy ha az a Szolgáltatónak a másik jótállási igény teljesítésével összehasonlítva aránytalan többletköltséget eredményezne, figyelembe véve a termék hibátlan állapotban képviselt értékét, a szerződésszegés súlyát és a jótállási igény teljesítésével a Felhasználónak okozott érdeksérelmet.

-    ha a Szolgáltató a kijavítást vagy a kicserélést nem vállalta, e kötelezettségének megfelelő határidőn belül, a Fogyasztó érdekeit kímélve nem tud eleget tenni, vagy ha a Felhasználónak a kijavításhoz vagy a kicseréléshez fűződő érdeke megszűnt, a Felhasználó– választása szerint – a vételár arányos leszállítását igényelheti, a hibát a Szolgáltató költségére maga kijavíthatja vagy mással kijavíttathatja, vagy elállhat a szerződéstől. Jelentéktelen hiba miatt elállásnak nincs helye.

Ha a Felhasználó a termék meghibásodása miatt a vásárlástól (üzembe helyezéstől) számított három munkanapon belül érvényesít csereigényt, a Szolgáltató köteles a terméket kicserélni, feltéve, hogy a meghibásodás a rendeltetésszerű használatot akadályozza.

A kijavítást vagy kicserélést – a termék tulajdonságaira és a Felhasználó által elvárható rendeltetésére figyelemmel – megfelelő határidőn belül, a Felhasználó érdekeit kímélve kell elvégezni. A Szolgáltatónak törekednie kell arra, hogy a kijavítást vagy kicserélést legfeljebb tizenöt napon belül elvégezze.

A kijavítás során a termékbe csak új alkatrész kerülhet beépítésre.

Nem számít bele a jótállási időbe a kijavítási időnek az a része, amely alatt a Felhasználó a terméket nem tudja rendeltetésszerűen használni. A jótállási idő a terméknek vagy a termék részének kicserélése (kijavítása) esetén a kicserélt (kijavított) termékre (termékrészre), valamint a kijavítás következményeként jelentkező hiba tekintetében újból kezdődik.

A jótállási kötelezettség teljesítésével kapcsolatos költségek a Szolgáltatót terhelik.

A Szolgáltató jótállási kötelezettsége alól csak abban az esetben mentesül, ha bizonyítja, hogy a hiba oka a teljesítés után keletkezett.

Felhasználót azonban nem illeti meg az a jog, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és jótállási igényt, illetve termékszavatossági és jótállási igényt egyszerre, egymással párhuzamosan érvényesítsen. Ezen korlátozásoktól függetlenül Felhasználót a jótállásból fakadó jogok a 4.1 és a 4.2. pontban meghatározott jogosultságoktól függetlenül megilletik.

5.1.    Szavatossági, jótállási igények érvényesítése

Szavatossági, jótállási igényeit a Vásárló az 1. pontban feltüntetett elérhetőségeken keresztül jelentheti be, érvényesítheti.

6.    JOGÉRVÉNYESÍTÉSI LEHETŐSÉGEK


6.1.    Panaszügyintézés helye, ideje, módja

Vásárló a termékkel vagy a Szolgáltató tevékenységével kapcsolatos fogyasztói kifogásait a következő elérhetőségeken keresztül terjesztheti elő:

Levelezési cím: 1161 Budapest, Körvasút sor 14-16.   
Telefonszám: +3630 483-1395   
E-mail: ugyfelszolgalat@lifestyleshop.hu   

Szolgáltató a szóbeli panaszt, amennyiben arra lehetősége van, azonnal orvosolja. Ha a szóbeli panasz azonnali orvoslására nincs lehetőség, a panasz jellegéből adódóan, vagy ha a Vásárló a panasz kezelésével nem ért egyet, akkor a Szolgáltató a panaszról jegyzőkönyvet – melyet öt évig, a panaszra tett érdemi válaszával együtt megőriz - vesz fel.

Szolgáltató a jegyzőkönyv egy példányát személyesen közölt (üzlethelyiségben) szóbeli panasz esetén helyben a Vásárlónak átadni, vagy ha ez nem lehetséges, akkor az alább részletezett írásbeli panaszra vonatkozó szabályok szerint köteles eljárni;

Szolgáltató a telefonon vagy egyéb elektronikus hírközlési szolgáltatás felhasználásával közölt szóbeli panasz esetén a Vásárlónak legkésőbb az érdemi válasszal egyidejűleg megküldi a jegyzőkönyv másolati példányát.

Minden egyéb esetben a Szolgáltató az írásbeli panaszra vonatkozó szabályok szerint jár el.


Szolgáltató a hozzá írásban érkezett panaszt 30 napon belül érdemben megválaszolja. Az intézkedés jelen szerződés értelmében a postára adást jelenti.

A panasz elutasítása esetén Szolgáltató az elutasítás indokáról tájékoztatja a Vásárlót.

6.2.    Egyéb jogérvényesítési lehetőségek

Amennyiben Szolgáltató és Vásárló között esetlegesen fennálló fogyasztói jogvita Szolgáltatóval való tárgyalások során nem rendeződik, vagy  ha a Vásárló a jogainak megsértését érzékeli, milyen jogérvényesítési lehetőségek állnak nyitva Vásárló számára:
a Vásárló lakóhely szerinti illetékes fogyasztóvédelmi hatósághoz fordulhat:
   
- Békéltető testület eljárásának kezdeményezése;
-a Fogyasztó lakóhelye szerint illetékes békéltető testületek listája, elérhetőségeik: http://www.fogyasztovedelem.kormany.hu/node/8579
- elsőfokú hatósági feladatok ellátására a lakóhely szerint illetékes járási hivatalokhoz fordulhat;
- Bírósági eljárás kezdeményezése.
   
Békéltető Testületre vonatkozó szabályok alkalmazásában fogyasztónak minősül a külön törvény szerinti civil szervezet, egyház, társasház, lakásszövetkezet, mikro-, kis- és középvállalkozás is, aki árut vesz, rendel, kap, használ, igénybe vesz, vagy az áruval kapcsolatos kereskedelmi kommunikáció, ajánlat címzettje.
     

6.3.  Online vitarendezés

Amennyiben panaszát nem sikerült érvényesítenie a LifeStyleShop.hu ügyfélszolgálatánál, azt benyújthatja az EU online vitarendezési platformján („ODR platform”).

Ez a platform az EU-n belül a fogyasztók és a kereskedők számára teszi lehetővé, hogy a bíróságon kívül próbáljanak meg egyezségre jutni az online vásárlásból eredő problémákkal-panaszokkal kapcsolatban. Ez az interaktív honlap az EU minden hivatalos nyelvén elérhető és ingyenesen használható. Az ODR felület használatával a fogyasztó-vásárló és a kereskedő-szolgáltató megegyezhetnek egy vitarendezési testület kiválasztásában,hogy megoldást találjanak a fogyasztó panaszára. Az ODR platform elérhető: https://webgate.ec.europa.eu/odr/main/index.cfm?event=main.home.show&lng=HU

 

 


7.    FELHASZNÁLÁS EGYÉB FELTÉTELEI


7.1.    Felelősség


Vásárló a Honlapot kizárólag a saját kockázatára használhatja, és elfogadja, hogy Szolgáltató nem vállal felelősséget a használat során felmerülő vagyoni és nem vagyoni károkért a szándékosan okozott, továbbá az emberi életet, testi épséget vagy egészséget megkárosító szerződésszegésért való felelősségen túlmenően.

Szolgáltató kizár minden felelősséget a Honlap használói által tanúsított magatartásért. Vásárló köteles gondoskodni arról, hogy a Honlap használata során harmadik személyek jogait vagy a jogszabályokat se közvetlenül, se közvetett módon ne sértse. Vásárló teljes mértékben és kizárólagosan felelős saját magatartásáért, Szolgáltató ilyen esetben teljes mértékben együttműködik az eljáró hatóságokkal a jogsértések felderítése végett.

A Vásárlók által a Honlap használata során esetlegesen elérhetővé tett tartalmat a Szolgáltató jogosult, de nem köteles ellenőrizni, és a közzétett tartalmak tekintetében a Szolgáltató jogosult, de nem köteles jogellenes tevékenység folytatására utaló jeleket keresni.

A szolgáltatás oldalai olyan kapcsolódási pontokat (linkeket) tartalmazhatnak, amelyek más szolgáltatók oldalaira vezetnek. E szolgáltatók adatvédelmi gyakorlatáért és más tevékenységéért Szolgáltató nem vállal felelősséget.

Az Internet globális jellege miatt Vásárló elfogadja, hogy a Honlap használata során a vonatkozó nemzeti jogszabályok rendelkezéseit is figyelembe köteles eljárni. Amennyiben a Honlap használatával összefüggő bármely tevékenység a Vásárló államának joga szerint nem megengedett, a használatért kizárólag Vásárlót terheli a felelősség.

Amennyiben a Vásárló a Honlapon kifogásolható tartalmat észlel, köteles azt haladéktalanul jelezni a Szolgáltatónak. Ha a Szolgáltató jóhiszemű eljárása során a jelzést megalapozottnak találja, jogosult az információ haladéktalan törlésére vagy annak módosítására.

Szolgáltató és Vásárló között a jelen Általános Szerződési Feltételek alapján létrejött megállapodás megszűnik, ha a Vásárló törli a regisztrációját, vagy ha a Szolgáltató törli a Vásárló regisztrációját.

7.2.    Szerzői jogok

A Honlap egésze, annak grafikus elemei, szövege és technikai megoldásai, és a Szolgáltatás elemei szerzői jogi védelem vagy más szellemi alkotáshoz fűződő jog (így különösen védjegyoltalom) alatt állnak. Szolgáltató a szerzői jogi jogosultja vagy a feljogosított Vásárlója a Honlapon, valamint a Honlapon keresztül elérhető szolgáltatások nyújtása során megjelenített valamennyi tartalomnak: bármely szerzői műnek, illetve más szellemi alkotásnak (ideértve többek közt valamennyi grafikát és egyéb anyagokat, a Honlap felületének elrendezését, szerkesztését, a használt szoftveres és egyéb megoldásokat, ötletet, megvalósítást).

A Honlap tartalmának valamint egyes részeinek fizikai vagy más adathordozóra mentése vagy kinyomtatása magáncélú felhasználás céljából vagy a Szolgáltató előzetes írásbeli hozzájárulása esetén engedélyezett. A magáncélú felhasználáson túli felhasználás – például adatbázisban történő tárolás, továbbadás, közzé- vagy letölthetővé tétel, kereskedelmi forgalomba hozatal – kizárólag a Szolgáltató előzetes írásbeli engedélyével lehetséges.

A jelen ÁSZF-ben kifejezetten meghatározott jogokon túlmenően a regisztráció, a Honlap használata, illetve az ÁSZF egyetlen rendelkezése sem biztosít jogot Vásárlónak a Honlapon szereplő bármely kereskedelmi névnek vagy védjegynek bármely használatára, hasznosítására. A Honlap rendeltetésszerű használatával járó megjelenítésen, az ehhez szükséges ideiglenes többszörözésen és a magáncélú másolatkészítésen túl e szellemi alkotások a Szolgáltató előzetes írásbeli engedélye nélkül semmilyen egyéb formában nem használhatók fel vagy hasznosíthatók.

A Szolgáltató fenntartja minden jogát szolgáltatásának minden elemére, különös tekintettel a www.lifestyleshop.hu domainnevére, az ehhez tartozó aldomainekre, a Szolgáltató által foglalt minden más domainnévre, annak aloldalakra, valamint az internetes reklámfelületeire. Tilos minden olyan tevékenység, amely a Szolgáltató adatbázisának kilistázására, rendszerezésére, archiválására, feltörésére (hack), forráskódjainak visszafejtésére irányul, kivéve, ha erre a Szolgáltató külön engedélyt ad.

Külön megállapodás, vagy az erre a célra szolgáló szolgáltatás igénybevétele nélkül tilos a Szolgáltató által rendelkezésre bocsátott felület, illetve keresőmotorok megkerülésével a Szolgáltató adatbázisát módosítani, lemásolni, abban új adatokat elhelyezni, vagy meglévő adatokat felülírni.

A Szolgáltatás igénybevételével Vásárló elfogadja, hogy a Szolgáltató a Szolgáltatás igénybevétele során a Vásárló által feltöltött adatokat a vonatkozó Adatvédelmi Tájékoztató keretei között bármikor és bárhol, korlátozás és külön díj fizetése nélkül felhasználhatja.

8.    AZ ÁLTALÁNOS SZERZŐDÉSI FELTÉTELEK EGYOLDALÚ MÓDOSÍTÁS
A

Szolgáltató jogosult jelen Általános Szerződési Feltételeket a Vásárlók Honlapon történő előzetes tájékoztatása mellett, egyoldalúan is módosítani. A módosított rendelkezések a hatályba lépést követően a Honlap első használata alkalmával válnak hatályossá Vásárlóval szemben, azokat a módosítást követően leadott megrendelésekre kell alkalmazni.

9.    TULAJDONJOG FENNTARTÁSA


A vételár teljes kifizetéséig a termék a Szolgáltató tulajdonában marad. Ha a termék a vételár teljes kifizetését megelőzően mégis – bármely okból – a Vásárló birtokába kerül, felelősséggel tartozik a Szolgáltató irányába mindazon károk tekintetében, amelyek megtérítésére senkit nem lehet kötelezni.

Jelen Általános Szerződési Feltételek hatályba lépésének ideje: [2018.07.30.]